Brrr.... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Eva Klappe - WaarBenJij.nu Brrr.... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Eva Klappe - WaarBenJij.nu

Brrr....

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Een rustige zondag, dat kun je wel zeggen. We hoefden vanmorgen pas om 10 uur aan het ontbijt, dus konden we uitslapen (en wie werd er om half 8 wakker?....... Juist... Ik). Na het ontbijt moesten we onze koffers inpakken en klaarzetten. Om half 1 werden we opgehaald door onze chauffeurs en reden we naar de Sani Lodge, waar we nu zitten.

Saaie dag dus, op wat kleine grappige dingetjes na. Zoals een chauffeur die de liefde aan onze gids Phelelani verklaarde met het - geheel toepasselijke - liedje 'I will always love you'. Alles staat op film uiteraard. Verder is het Afrikaanse verkeer ook nog wel een puntje van aandacht: met 120 km/u rijden door een bergpas met haarspeldbochten of inhalen als er een vrachtwagen aankomt, het is hier niet vreemd. Zo merkte ik.

Morgen vertrekken we naar Lesotho, op naar de lokale bevolking. Dinsdag zullen we paardrijden en een mooie wandeltocht maken. Ik heb er zin in. Het is hier momenteel iets van 5 graden, morgen is de weervoorspelling nog treuriger voor in Lesotho, (zo rond het vriespunt) waar wij geen stromend water, elektriciteit of kachels hebben.

De kruiken liggen al klaar voor vannacht. Voor jullie in Nederland onvoorstelbaar (ik hoorde iets over 35 graden?), maar het is hier immers winter. Voor nu wens ik iedereen fijne kerst... Uh wacht...nee... Ik bedoel tot ziens!

  • 20 Juli 2014 - 17:46

    Christien:

    Oh oh oh...
    Geen wandelaars op de weg og verkopers met van dat fruit?
    Blijft bijzonder het zuid afrikaanse verkeer
    Nu winterpyjama aan, muts op, handschoenen aan ;)
    We verschillen gewoon een graad of 30

    Liefs en bevries niet he

  • 20 Juli 2014 - 19:30

    Fons:

    Het afrikaanse verkeer, een chauffeur en onderweg naar/in lesauto. ;-)

    xxx

  • 20 Juli 2014 - 20:01

    Lisette:

    Brrr dat wordt sokken aan vannacht :)

  • 20 Juli 2014 - 20:48

    Peter En Ria Arens:

    wij volgen jouw reisverslagen op de voet, hartstikke leuk!

  • 22 Juli 2014 - 21:00

    Rianne:

    Super leuk om je blog te lezen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ben Eva Klappe en ik ga van 12 t/m 28 juli 2014 op expeditie naar Zuid-Afrika. Ik wil meer leren over andere culturen, hoe het is om in een ontwikkelingsland op te groeien en iets doen voor de mensen. Op deze weblog lees je over mijn expeditie, hoe ik het ervaar en wat ik allemaal ga meemaken.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 5249

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: