Dagje toerist spelen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Eva Klappe - WaarBenJij.nu Dagje toerist spelen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Eva Klappe - WaarBenJij.nu

Dagje toerist spelen

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Wist je dat Victoria Street Market 100 jaar oud is? Ik niet. Ik wist het pas na vanmiddag, tijdens de rondleiding van Hopefull Foot (dit was de vertaling van de naam van onze gids).

Vandaag vertrokken we naar de marktjes om lekker rond te lopen en souvenirs te kopen. Voorafgaande kregen we dus een rondleiding langs de marktjes van Hopefull Foot. Dus daar gingen we - inclusief keycords - achter de Afrikaanse gids aan, langs diverse marktjes, zoals een markt waar ze kleding verkochten, een markt met diverse etenswaren (van levende kippen tot vers bereidde koeienkoppen) waar wij een stukje koeienkop mochten proeven. Wat moet je je hierbij voorstellen: een krioelende massa van Afrikaanse verkopers die schreeuwen en klanten proberen te lokken, Afrikaanse vrouwen met een complete inboedel op hun hoofd en spelende kinderen. Dit allemaal gaat gepaard met de overheersende geuren van eten(?) en het geluid van hamers op schedels van koeienkoppen. Een overweldigende indruk voor je zintuigen dus.

De meest bijzondere markt vond ik toch wel de "Mutti markt", als ik het goed verstaan heb. Dit is de medicijnen-markt waar ze werkelijk alles verkopen, zo meldde onze gids. Ben je opzoek naar geluk, of liefde, of moet je - als je crimineel bent - uit de handen blijven van de politie? Ze hebben er geheid een of ander geurend mengsel van kruiden voor. Toen ik vroeg of de gids er zelf ook kwam, deed ze alsof ze het niet hoorde. Hmm...

Nu lekker in de "tuin" liggen, straks maar de koffer inpakken, want morgen vertrekken we richting Lesotho. Voor de planning: morgen verblijven we in een backpackershotel, maandag rijden we verder naar Lesotho waar we blijven overnachten bij lokale bevolking (geen blog dus!) en dinsdag gaan we weer richting ons backpackershotel.

Al met al was dit rustige dagje als toerist ook wel fijn, het is immers ontzettend leuk om bij de marktjes te kijken en souvenirs te regelen... Ik ga genieten van de zon. Sala Kahle!


  • 19 Juli 2014 - 16:37

    Christien:

    Klinkt wel weer erg erg leuk en interessant:)
    Vooral die koeienkop

    Liefs

  • 19 Juli 2014 - 16:41

    Opa En Oma Zeeland:

    Met ieder verhaal van jullie groeit ons verlangen naar dat prachtige land waar jullie zijn...
    Baie liefs
    Opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ben Eva Klappe en ik ga van 12 t/m 28 juli 2014 op expeditie naar Zuid-Afrika. Ik wil meer leren over andere culturen, hoe het is om in een ontwikkelingsland op te groeien en iets doen voor de mensen. Op deze weblog lees je over mijn expeditie, hoe ik het ervaar en wat ik allemaal ga meemaken.

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 5255

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: